הפרצוף של הבית היהודי: התנערות מהבטחות והתנהגות מבישה

    ארי וידר 4 Comment on הפרצוף של הבית היהודי: התנערות מהבטחות והתנהגות מבישה
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    נפתלי בנט ומפלגת הבית היהודי מנסים להציג תדמית 'נקיה' וחדשנית אבל מסתבר שמאחורי התדמית הזו מסתתרת מפלגה בעייתית מאד.

    הציבור החרדי כבר מזמן שההתחייבויות והערכים של הבית היהודי אינן מספקות, אבל השבוע נחשף כי אפילו התחייבויות כספיות מצד אנשי המפלגה אינן מכובדות.

    לכולם זכורה מערכת הבחירות הקשה בבית שמש. מפלגת הבית היהודי הייתה אחת מהמפלגות שהרימו ראשן נגד הציבור החרדי בעיר וניסו בתחילה להריץ מועמדת מטעמה בשם עליזה בלוך ולאחר מכן החליטו לתמוך במועמד החילוני אלי כהן שהתמודד מול משה אבוטבול.

    בימים האחרונים נחשפו הפנים המכוערות של המפלגה והעומד בראשה והדרך המכוערת שבה התבצעו המהלכים בעיר.

    על פי הדיווח של התחקירן קלמן ליבסקינד במעריב הורו אנשי המפלגה ובהם המזכ"ל והח"כ לעתיד ניר אורבך לעליזה בלוך לשלם מכיסה לספקים והם התחייבו להחזיר לה את הכספים, אבל בפועל הדבר לא התרחש כמצופה.

    בלוך, שהוזמנה למרוץ הזה על ידי יו"ר המפלגה בעצמו ולוותה כל העת על ידי האנשים הקרובים אליו ביותר, לא חשדה בכלום. פנקס הצ'קים שלה נשלף מהכיס כל אימת שהיה בו צורך, דווח במעריב.

    יום לפני פרסום הסקר שאמור היה להכריע מי המועמד המוביל, העניינים התחילו להשתבש. "נפתלי ביקש שאגיע אליו דחוף ללשכה והציע לי לפרוש ולחבור לאלי כהן. הוא אמר לי 'אם תסכימי, אני מבטיח לך חוזה מסודר ומשכורת של סגן ראש עיר'. אמרתי לו 'אתה השתגעת? אני כבר חודש משכנעת אנשים ללכת אחרי. מה אגיד להם עכשיו? שכל זה היה כדי לסדר לי ג'וב? הוא אמר לי 'אל תדאגי, היועץ האסטרטגי קלוגהפט יסדר את זה ככה שזה ייראה טוב'". בלוך סירבה.

    "למחרת בבוקר אני קמה ליום השני והאחרון של הסקר, יושבת עם הפעילים במטה, ואז פתאום נכנס הדובר שלי, מפסיק את הישיבה ומראה לי ידיעה באינטרנט – 'אלי כהן יהיה מועמד הבית היהודי ועליזה בלוך תהיה סגניתו'. חשבתי שאני לא קוראת טוב. טלפנתי לנפתלי. שאלתי אותו 'תגיד לי, זה אמיתי?', הוא אמר לי 'כן, ניסיתי להשיג אותך, פשוט לא ענית כל היום לטלפונים".

    ניר אורבך, מזכ"ל המפלגה ומועמדה לכנסת, הבטיח שוב ושוב לטפל בעניינה של בלוך, אבל הבטחות לחוד ומציאות לחוד. בבית היהודי לא החליפו את הצ'קים האישיים שהוציאה, כפי שהבטיחו, ואלה החלו להיפדות בזה אחר זה על ידי הספקים. בתוך זמן קצר בלוך מצאה את עצמה במינוס של 200 אלף שקל, מממנת מכיסה הפרטי את הוצאות הבחירות של המפלגה.

    בלוך החליטה לערב את חברי הכנסת של המפלגה. "האם כשנבחרים לפוליטיקה יש 'שולחן ערוך' אחר?", שאלה במכתב חריף וכמעט נואש ששלחה להם, אולם מענה של ממש היא לא קיבלה.

    לפני כמה ימים, באיחור של כמעט שנה וחצי, כשהבחירות בפתח ואיתן החשש שבלוך תייצר 'פיגוע תקשורתי', נסגרה פשרה. הבית היהודי העביר לידיה צ'קים דחויים על סך 200 אלף שקל, שבלוך ממתינה במתח לראות אם יש להם כיסוי.

    מהבית היהודי נמסר בתגובה למעריב: "מרב התשלומים הועברו, ויתרתם תועבר לספקים כבר בתקופה הקרובה".



    4 תגובות

    מיין תגובות
    1. 4

      בושה וחרפה. התנהגות שלא מתאימה לאנשי ציבור בכלל. בטח לא כשמדובר במי שאמורים להיות נציגי מפלגה של אנשים שומרי מצוות

    2. 3

      אתם שמטיפים ברדיו כל היום על לשון הרע לשון הרע (רק עכשיו הייתה להם תוכנית מהממת דרך אגב בנושא) איך אתם מעלים ידיעה שכל כולה לשון הרע.
      גם אם מדובר בבנט ובמפלגה שלא שייכת למגזר החרדי , עדיין חלים עליכם כל הלכות האסור והמותר בפרסום לשון הרע.
      חכמים הזהרו בדבריכם!!!!

    3. 2

      אני בטוח שאם תבדקו תופתעו לגלות שבכל המפלגות מוסר התשלומים לא אייי אייי אייי.
      עוד תגלו שראשי המפלגות לא בדיוק אלו שיורדים לרזולוציות הקטנות ולא בקיאים בכל הפרטים גם אם הם נושאים באחריות המיניסטרייאלית
      לא כל דבר צריך להדביק יש לנפתלי בנט. נכון הוא לא חרדי. אז מה?
      בדקתם האם דרעי ליצמן גפני ושות' שילמו את כל חובות המפלגות שלהם?
      אהה?
      העיקר לחבוט במזרוחניקים האלו. זה מה שחשוב היום

    4. 1

      מה ציפיתם מפוליטיקאים ? ? בדיוק בגלל זה הם בפוליטיקה ולא אנחנו , תחשבו על זה . . . .